Noch einmal ein Interview

hier gehören alle Jethro Tull News rein - all Jethro Tull news

Moderator: King Heath

Antworten
Unisono
Beiträge: 809
Registriert: Do Nov 12, 2009 3:23 pm
Wohnort: Köln

Noch einmal ein Interview

Beitrag von Unisono »

Obwohl schon einige Monate alt (Classic Rock,29. Juli 2018) ist mir das bisher entgangen:
https://classicrock.net/jethro-tull-ian ... terview/2/

Bemerkenswert finde ich vor allem den Passus:
"Es gibt noch zahlreiche an­­spruchsvolle Projekte, die ich realisieren möchte. Aufgrund der Jubiläumsbox habe ich ein bereits fertig gestelltes Al­­bum auf Eis gelegt, es wird zusammen mit einer weiteren Scheibe in nicht allzu ferner Zukunft erscheinen."

Im Interview sonst ein paar neue Nuancen, aber keine Sensationen. Für den Einleitungstext hat leider wieder jemand den alten Fehler abgeschrieben, der auf der Verwechslungvon Hoeing (richtig eigentlich: horse-houghing) mit Shoeing beruht (mal abgesehen davon, dass Mr. Tull nicht Dichter und Bauer war, also auch nicht "Landwirt und Schriftsteller"): >>auf einen 1674 in England geborenen Landwirt und Schriftsteller zurückgeht, von dem 1731 das Buch „The New Horses Hoeing Husbandry“ (zu Deutsch etwa: „Wie man Pferde richtig beschlägt“) stammt ...<<
Whistling Catfish
Beiträge: 4632
Registriert: Mo Aug 09, 2004 8:59 am
Wohnort: Germanland & Polany
Kontaktdaten:

Re: Noch einmal ein Interview

Beitrag von Whistling Catfish »

...aus dem aktuellen Prog Magazin. Hab das Foto aus dem Internet. Man beachte den letzten Absatz..... :roll:
PROG.jpg
PROG.jpg (98.01 KiB) 10323 mal betrachtet
I wish I was a Catfish, swimmin' in the deep blue sea....
Marengo
Beiträge: 470
Registriert: Mi Aug 03, 2011 6:19 pm

Re: Noch einmal ein Interview

Beitrag von Marengo »

Whistling Catfish hat geschrieben: Do Feb 07, 2019 3:22 pm ...aus dem aktuellen Prog Magazin. Hab das Foto aus dem Internet. Man beachte den letzten Absatz..... :roll:

PROG.jpg
Was für Dich wohl wie eine Drohung klingt :-), wäre -sollte es so kommen- imho eigentlich ein durchaus konsequenter Gedanke für eine "Rampensau".
Whistling Catfish
Beiträge: 4632
Registriert: Mo Aug 09, 2004 8:59 am
Wohnort: Germanland & Polany
Kontaktdaten:

Re: Noch einmal ein Interview

Beitrag von Whistling Catfish »

Marengo hat geschrieben: Do Feb 07, 2019 5:49 pm
Whistling Catfish hat geschrieben: Do Feb 07, 2019 3:22 pm ...aus dem aktuellen Prog Magazin. Hab das Foto aus dem Internet. Man beachte den letzten Absatz..... :roll:

PROG.jpg
Was für Dich wohl wie eine Drohung klingt :-), wäre -sollte es so kommen- imho eigentlich ein durchaus konsequenter Gedanke für eine "Rampensau".
In diesem kurzen Artikel ist leider so einiges enthalten um meinen Restenthusiasmus noch ein wenig weiter einzuschränken:
We tried to make it as live as possible
Warum nur? Ich würde viel lieber sehen, dass Ian Anderson ein opulentes und technisch absolut auf Hochglanz poliertes Album abliefert.
Eines mit komplexen Arrangements und allem an Studiospielerei was nötig ist, damit es toll, interessant und frisch klingt. Ein Studioalbum, welches
im Grunde den Live-Sound der aktuellen Band inklusive ihres gealterten Frontmannes wiedergibt, ist ja aus der Natur der Sache heraus bereits
ein extrem kompromissbehaftes Unterfangen. Sozusagen "a little shitty by default"! Von daher ist meine Meinung das "neues Material" auf keinen Fall mit Blick auf evtl. "Liveperformance" konzipiert sein sollte. Ganz im Gegenteil. Denn ein Großteil des (verbliebenen) Konzertpublikums will das neue Zeugs live doch eh nicht hören. Das wissen wir doch spätestens seit "Homo Erraticus". .
Part of me thinks, 'wouldn't it be nice to do three EP's, each of them four or five months apart? Wouldn't it be satisfying for the fans more than me?
Nein, Ian, wäre es nicht!

Das ist eine ganz und gar merkwürdige Idee. Speziell für Ian Anderson's verbliebenes Restpublikum. Kennt er sein Publikum nicht mehr? Oder kann es sein, dass man mit vier EP's dem ergrauten Sammler etwas mehr aus der Tasche ziehen kann als mit einem einzelnen Album. Ich weiss es nicht.

Davon unabhängig habe ich diesen Vorschlag/Gedankengang von ihm bereits vor ca. 10 Jahren gehört - zu Zeiten von "Hare In The Wine Cup" und den anderen längst vergessenen "neuen Songs" dieser Zeit. Was daraus dann geworden ist, wissen wir ja. Wie gesagt, ich denke er verkennt da völlig die Erwartungen seines eigenen Publikums. Ein Album ist etwas viel größeres als nur eine Sammlung von Liedern für uns. Ein gutes Album jedenfalls ganz gewiss.
(..)this could be a rubbish Album and never get released, because I am getting old and constantly reminded that I only have a little while ahead of me and should probably spend that time doing live Shows..."
Jo - könnte sein. Speziell wenn es "möglichst live" klingen soll. Ich bin mir nur nicht ganz sicher ob es für das Ansehen und den Fan wirklich besser wäre ein evtl. schlechtes Album nicht zu machen, um definitiv grottige Best of Tull Live Shows zu spielen.

Es gab' ja in den letzten 25 auch viel zuwenig Best Of Tull Shows. Da herrscht bei vielen Anhängern und Musikfreunden sicherlich noch ein ganz ausgeprägtes Verlangen nach mehr. :roll: Zumal die Best Of Tull Shows ja auch mit jedem Jahr besser und dynamischer wurden. Das ist glasklar. :roll:

Aber mal im Ernst! "What's stopping you?" Das ein Großteil des (verbliebenen) Konzertpublikums, dass neue Zeugs eh nicht live hören will wissen wir spätestens seit Homo Erraticus. Der andere Teil der (verbliebenen) Hardcore Gemeinde hingegen würde aber auf jeden Fall eine neue Platte kaufen. Da bietet sich doch beides an. Veröffentliche ein tolles, kompromissloses Album - geh' auf Tour und spiele die alten Kamellen. Wäre ja nun nicht das erste Mal, sh. oben. ;)
I wish I was a Catfish, swimmin' in the deep blue sea....
Marengo
Beiträge: 470
Registriert: Mi Aug 03, 2011 6:19 pm

Re: Noch einmal ein Interview

Beitrag von Marengo »

Das Heftchen ist angekommen. Durchaus interessante Lektüre. Neu Martin Barres Behauptung, Terry Ellis habe die Bandmitglieder im Zuge des Erfolgs von Stand Up aufgefordert, sich Häuser zu kaufen. Ob ein erfolgreiches Album dafür ausgereicht hat, kann bezweifelt werden. Vielleicht schmeißt der gute MB hier etwas durcheinander. IA hat mal irgendwo gesagt, er habe sich Anfang der 1970er Jahre eine Wohnung in London gekauft und einige Jahre später mit Verlust wieder verkauft. Egal.
Whistling Catfish
Beiträge: 4632
Registriert: Mo Aug 09, 2004 8:59 am
Wohnort: Germanland & Polany
Kontaktdaten:

Re: Noch einmal ein Interview

Beitrag von Whistling Catfish »

Marengo hat geschrieben: Di Feb 12, 2019 3:29 pm Das Heftchen ist angekommen. Durchaus interessante Lektüre. Neu Martin Barres Behauptung, Terry Ellis habe die Bandmitglieder im Zuge des Erfolgs von Stand Up aufgefordert, sich Häuser zu kaufen. Ob ein erfolgreiches Album dafür ausgereicht hat, kann bezweifelt werden.
Hm! Ich glaube 1969 war das mit ‚nem Nummer 1 Album durchaus möglich! Sicherlich kein Anwesen - aber ein properes Einfamilienhaus sollte zu der Zeit auf jeden Fall drin gewesen sein, denke ich! Ich hab mal ein Interview mit Dieter Bohlen gelesen, da sagte er, dass Du in den 80ern für ne Hitsingle eine ETW bekommen hast! In den 2000ern dann allenfalls noch ein Mittelklasseauto - oder so ähnlich! 😉!
I wish I was a Catfish, swimmin' in the deep blue sea....
Unisono
Beiträge: 809
Registriert: Do Nov 12, 2009 3:23 pm
Wohnort: Köln

Re: Noch einmal ein Interview

Beitrag von Unisono »

Whistling Catfish
Beiträge: 4632
Registriert: Mo Aug 09, 2004 8:59 am
Wohnort: Germanland & Polany
Kontaktdaten:

Re: Noch einmal ein Interview

Beitrag von Whistling Catfish »

I wish I was a Catfish, swimmin' in the deep blue sea....
jan.gast
Beiträge: 1204
Registriert: Mi Sep 14, 2005 11:44 am

Re: Noch einmal ein Interview

Beitrag von jan.gast »

ab 51:48 wird's kurz sehr spannend, vorher ist quasi schon ein bzw. das Hörerlebnis... wie dieser Mann reden kann, ist und bleibt beeindruckend!

JG
Marengo
Beiträge: 470
Registriert: Mi Aug 03, 2011 6:19 pm

Re: Noch einmal ein Interview

Beitrag von Marengo »

Whistling Catfish hat geschrieben: Di Feb 26, 2019 12:25 pm Noch ganz frisch ... ;)

https://www.centerstageshow.com/ian-and ... -z51RI-bUM
Danke für den Tipp. Sehr gelungen, auch Kompliment an den Interviewer, da treffen sich zwei auf Augenhöhe.
Whistling Catfish
Beiträge: 4632
Registriert: Mo Aug 09, 2004 8:59 am
Wohnort: Germanland & Polany
Kontaktdaten:

Re: Noch einmal ein Interview

Beitrag von Whistling Catfish »

Nice one about the business side of things...

https://www.theaquarian.com/2019/03/06/ ... V0NbBx_o9s

Und dieses hier soll ebenfalls sehr interessant sein:

http://www.fairfaxtimes.com/articles/ia ... 2_vYCewEQU

Ich kann das jedoch wg. der Datenschutzrichtlinie nicht öffnen. Vllt. ist einer unserer Computernerds so freundlich und macht das für uns andere sichtbar? Vergelt‘s Gott!

Edit: Seh gerade das der Marengo das erste Interview schon in dem anderen Thread verlinkt hatte! Bitte um Verzeihung....
I wish I was a Catfish, swimmin' in the deep blue sea....
jan.gast
Beiträge: 1204
Registriert: Mi Sep 14, 2005 11:44 am

Re: Noch einmal ein Interview

Beitrag von jan.gast »

Whistling Catfish hat geschrieben: Mi Mär 06, 2019 7:16 pm Ich kann das jedoch wg. der Datenschutzrichtlinie nicht öffnen.
Temporär eine US-IP, z.B. mit diesem Firefox-/Chrome Add On
https://www.anonymox.net/de

JG
Whistling Catfish
Beiträge: 4632
Registriert: Mo Aug 09, 2004 8:59 am
Wohnort: Germanland & Polany
Kontaktdaten:

Re: Noch einmal ein Interview

Beitrag von Whistling Catfish »

jan.gast hat geschrieben: Mi Mär 06, 2019 8:08 pm
Whistling Catfish hat geschrieben: Mi Mär 06, 2019 7:16 pm Ich kann das jedoch wg. der Datenschutzrichtlinie nicht öffnen.
Temporär eine US-IP, z.B. mit diesem Firefox-/Chrome Add On
https://www.anonymox.net/de

JG
Danke für den Tipp, jan.gast!

Ist leider nicht so interessant wie ich es mir vorgestellt hatte:
fairfaxtimes hat geschrieben: My first question is, how has being from Scotland influenced your music?

ANDERSON: Well, the first things I ever listened to when I was a child were Scottish folk music and church music, and I suppose there is some influence that's carried on through my life with both of those music forms. But I think, in the first two years of being a professional musician, that ... those influences didn't feature in what I was doing. I was really most influenced by blues and jazz, so it took two or three years before I started to go back and look at some of my earlier influences in addition to the blues and jazz stuff.

Is the imagery in your songs inspired by the environment in Scotland?

ANDERSON: Well, some of it is, but not until really in the mid to late '70s. It became more prominent in my efforts.

How did that happen?

ANDERSON: It happens organically. When you're working with a certain kind of set of ideas, you're always looking to expand and find new influences and, in my case, I've always been an eclectic musician who draws upon musical influences from other places, not just necessarily the world in which I grew up. … It happens without me really trying. It's just a natural inclination.

Could you share the moment when you decided to bring the flute into your music?

ANDERSON: Well, I was originally a guitar player back in the mid to late '60s and then discovered that Eric Clapton was the hotshot guitar player down in London. So, I realized I was never going to be of that caliber of musician and that maybe I should find another instrument to play that wasn't so commonplace as the guitar was. So, for no particularly good reason, I just chanced upon the flute. Didn't know how to play it, never held one in my hands before, just seemed like it might be a fun idea. A few months later, I managed to get some noises out of it, and a couple of weeks later, I was playing it onstage.

Interesting. I understood that you don't like The Beatles. Is that true?

ANDERSON: That's not right. No, I have great admiration for the songwriting skills of The Beatles; I wasn't a Beatles fan when they first appeared. I thought they were very good at what they did, but it didn't really appeal to me musically. But around the time of the Revolver album, I became more interested in what they were doing because they, too, were drawing upon other influences and embracing elements of classical music and folk music, and by the time they got to “Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band,” of course, they had become, I suppose, one of the first progressive pop bands. They weren't a rock band, but we saw them developing musically with great ideas, working with George Martin. It was a very creative period of time. It had its impact on me, and I hugely enjoyed what they did. I have great admiration for them, but I wasn't a fan of The Beatles' early pop music.

There is a focus on poor people in your songs, so I wonder; did you grow up in poverty?

ANDERSON: Well, I would describe my parents as lower middle-class. They were professional people, but they didn't have a lot of money. We weren't poor. We didn't go hungry. We lived in a reasonably OK house, but we certainly weren't well-off. During my teenage years, I just remember having really no money at all. I had to go and do a little bit of work in my spare time when I was at school to try and put some money into the household. Later, when I was at art college, I did the same thing, working during the holidays to try and earn some money and gave some to my parents to cover the cost of my being fed and having a roof over my head. So, we certainly weren't well-off, but by the same token, we weren't poor.

Can you tell us something about poverty?

ANDERSON: Can I tell you something about poverty? Well, goodness me. Yeah. Poverty is all around us. We live in a world that's sharply divided between those who have and those who have not, and we, in the more affluent West, are busy consuming most of the world's resources while those who have not are struggling to have anything to eat. But, on the other hand, they have usually a pretty low impact on the environment and are certainly not to blame for climate change, whereas my parents' generation and my generation are the ones who have to shoulder the blame for the world we live in, the over-exploitation of resources, the changes that are well afoot, now, in terms of the increase in the Earth's temperature and the impact that's going to have in terms of food production in the future. We will see poverty ... my grandchildren and great-grandchildren will see poverty like it's never been seen before. It won't just be in the slums of Mumbai or in the poorer parts of downtown London; it'll be everywhere. We're all going to experience poverty in years to come.

So, this-

ANDERSON: That's my-

This is how you-

ANDERSON: Feel about that.

Wow. So, this is how you see the future as an artist?

ANDERSON: No, I see the future as being dead; I won't be around at that time. Give me another 10, 20 years; the impact of climate change will only really be getting to the point where even Donald Trump will have to admit that it really is happening. But he'll be dead and gone, at least in terms of political power, so I think we're not the important ones. It's the children and grandchildren we leave behind us who are going to be those who have to cope with a very radically changing world in the next 50 to 100 years.

Let's talk about education. In one of your interviews, you mentioned that you chose to be expelled from high school to avoid being caned (as physical punishment was allowed in British schools at the time), so how do you see the education system these days?

ANDERSON: Well, my advice to anybody would be to work as hard as you can to get a good education and do all the things that parents and teachers tell you to do because--

Hanan: Really?

ANDERSON: I mean, I certainly don't advocate that people do what I did. You should stay in school, do your best and see if you can get qualifications and go to university and get a proper career. But if you're a little bit crazy, maybe you'll decide to be a rockstar or a movie star or do something, and then no one is going to stop you if you have that determination. But it would be very bad to start off by telling people, "Hey, run away from school and do what you like and don't worry about having an education. It's not important.” Of course it is. For most people, it's imperative. It's not just important, but it's vital that they stay at school and do their very best and get qualifications.

So, do you think the education system could be better?

ANDERSON: Well, it wouldn't have made a big amount of difference to me. It would've just cost me another three to five years of my life before I could be a musician, and I was in a bit of a rush. So, I really wanted to get on and try and get to some level of being a professional musician before I was 20. I couldn't afford to stay and decide to have a go at it after I left university, which would've been a little bit late to be starting in the world of music.

Are you still experimenting with music?

ANDERSON: It's hard not to experiment with music because whenever you sit down to work on a new idea, or even, perhaps, you're working with an old idea, then experimentation, for me, comes naturally because improvisation and developing ideas, it's something that is ... it's what I do. Experimenting means sometimes ... in fact, it means, a lot of the time, that you have to learn to deal with failure because not everything you try to do works out. But that's part of the creative process, to ... try different things. Some, maybe a few, may turn out to be good, and the majority probably won't. But that's experimentation; whether you're working in a science lab or sending a man to the moon, you're going to have some failures.

What should we expect from your coming performance at MGM National Harbor?

ANDERSON: Well, you can expect what you like. So, it's a mixture of music, mainly taken from the first 10 years of Jethro Tull getting noticed internationally. Most people who got to know about Jethro Tull back then, it was that first period of 10 years, end of the '60s through to the end of the '70s, when Jethro Tull became well-known in many countries around the world. So, we're focusing on ... mostly, that era of our music and we are trying to stay pretty close to the original arrangements of the songs, present them with a lot of video material and a few special guests who pop up on the screen behind me.
oneleggedlogo-white.jpg
PHOTO BY ROB SKARIN

What is your favorite thing to do in the DMV area?

ANDERSON: Well, my favorite thing to do, really, is go to bed and wake up early the next day because I've never been there with any free time to go and explore. On one occasion, I think ... on one occasion, a friend of mine invited me to the White House ... He was the press secretary for George Bush, and he was a great friend who also played the flute, which is how I got to know him. So, he invited us to the White House, and I sat in one of the press briefings and then went back with him to his office to hang out for a while in the White House. It was a very educational moment, seeing and feeling the heart of the American administration. I didn't get to meet the president. He was busy and heading off somewhere else on some business, but he didn't do the press briefing.
I wish I was a Catfish, swimmin' in the deep blue sea....
Unisono
Beiträge: 809
Registriert: Do Nov 12, 2009 3:23 pm
Wohnort: Köln

Stormwatch und vieles andere

Beitrag von Unisono »

Und wieder mal ein anregendes Telefoninterview mit IA

https://www.youtube.com/watch?v=9TAGkOXm8gs

Erfreulich besonders die Ankündigung (um Minute 14 herum), dass das Stormwatch-Remix jede Menge bislang unbekannter Stücke enthalten wird!
Antworten